Bouwen aan je bedrijfscultuur

Het ‘Bouwen van een bedrijfscultuur’ traject gaat verder dan alleen het realiseren van de visie. Dit traject richt zich op het transformeren van de organisatie en haar mensen naar een resultaatgerichte cultuur die de missie en visie actief ondersteunt.

Start met...

KWARTAAL 1

3 Maanden intensief onderzoek

Cultuur-assessment: Analyse van de huidige (asis) en gewenste (tobe) situatie.

Visie onderbouwing: Grondig research ter ondersteuning van de visie.

Interviews en stages: Diepgaande gesprekken en observaties met medewerkers.

Workshops en strategische planning: Focus op helderheid in missie en visie en betrekken van medewerkers zodat zij fit worden om de visie te realiseren.

Strategie in onzekere tijden: Oefeningen zoals scenarioplanning om visie en strategieën op zowel korte als lange termijn helder te krijgen. Deze oefeningen worden ook gebruikt om gedragenheid binnen teams te creëren en een context te vormen waar medewerkers actief gaan bijdragen. Mensen zijn het belangrijkste kapitaal en hebben vaak de antwoorden in zich, maar durven die niet uitspreken zonder een cultuur van betrokkenheid en openheid.

Vervolgd door:

KWARTAAL 2

Aan de slag met de teams

Ontwikkelen van de nieuwe cultuur: Samen gedragsregels bepalen en implementeren.

Training: Medewerkers trainen op productief gedrag en resultaatgericht werken.

Gedragsregels en rituelen: Definiëren en implementeren van gedragsregels, normen en rituelen die de nieuwe cultuur ondersteunen.

KWARTAAL 3

Implementatie en realisatie

Belonen van goed gedrag: Erkenning en beloning van gewenst gedrag en behaalde resultaten.

Monitoring en evaluatie: Voortgang bijhouden en evalueren van implementatie.

KWARTAAL 4

Evaluatie en correcties

Focus op effectieve acties: Bij het begin van dit kwartaal hebben we nog drie maanden om de vooropgestelde doelen te realiseren. We richten ons op wat werkt en voeren noodzakelijke correcties door om de doelen te bereiken.

Aanpassen van strategie: Strategie en acties aanpassen op basis van de evaluatie om blijvend succes te waarborgen.

Het resultaat:

Onze aanpak

Brainstorming

Workshops en brainstormsessies

Interactieve sessies om de missie, visie en waarden te definiëren en te verfijnen.

Individuele interviews

Diepgaande gesprekken met key stakeholders om een breed draagvlak te creëren voor de nieuwe richting.

Marktanalyse en trends

Marktanalyse en trends

Analyse van marktinzichten, trends en concurrentie om de relevantie en differentiatie van de missie en visie te waarborgen.

Strategische implementatie

Strategische implementatie

Ontwikkelen van concrete actieplannen om de missie en visie in de praktijk te brengen en te borgen binnen de organisatie.

Boek jouw CULTUURTRAJECT

Plan een kennismakingscall om jouw cultuurtraject te starten en de eerste stap te zetten naar een toekomst vol betrokkenheid en groei

Als je al een strategische sessie achter de rug hebt en beslist om samen deze missie te gaan uitdragen en de visie te realiseren, wordt deze investering in mindering gebracht van het traject.

KMO-PORTEFEUILLE

Frnkly is officiële dienstverlener van de kmo-portefeuille

Frnkly Comm V is officiële dienstverlener van  de KMO-portefeuille voor de diensten advies en opleiding. Dit betekent dat u voor advies en opleidingen/workshops van Frnkly Comm V een subsidie van de Vlaamse overheid kan krijgen die kan oplopen tot 30% van het totaal te betalen bedrag.

Meer info over de kmo-portefeuille vindt u op de website van de Vlaamse overheid: 

www.kmo-portefeuille.be. De subsidie is bedoeld voor Vlaamse kmo’s en vrije beroepers, dus voor ondernemingen uit de privé-sector.